Miért szeretik Sopronyi Gábor oktatónkat?

likedriveAutósiskola infókLeave a Comment

Sopronyi Gábor a közelmúltban lett kollégánk, és nagyon örülünk, hogy csapatunkban üdvözölhetjük. Köszönjük Richardnak, volt tanulónknak, hogy megírta Gábornál szerzett vezetési élményeit!

“A jogosítvány megszerzése után úgy éreztem szeretném írásba ültetni gondolataimat. Elsősorban szeretném kihangsúlyozni, milyen felüdülés volt Sopronyi Gábor mellett tanulni. Korrekt, professzionális, olyan oktató, aki mellől nem “hétvégi sofőr” jellegű tanulók szállnak ki az autóból. Ez így önmagában is talán ritka, de emellett olyan érzésem volt, mintha egy régi iskolatársammal vezethettem volna. Minden ismerősömnek nyugodt szívvel ajánlom.”

Nagyon örülünk, hogy Richard jól érezte magát nálunk!

És persze külön büszkék vagyunk Sopronyi Gábor oktatónkra…

… aki a magas színvonalú képzés mellett ilyen jó hangulatú, barátságos órákat tart.

Őszintén hisszük, hogy a megfelelő összhang a tanuló és az oktató között legalább olyan fontos a sikeres tanuláshoz, gyakorláshoz, mint a magas szintű szakmai tudás és a kiváló gépkocsi. A vezetni tanulás ugyanis nem egy szokványos tanulási folyamat.

A vezetésórák során nem csak új tudást, de új készségeket és új beidegződéseket is el kell sajátítania a tanulónak. Összetett folyamat, ami annál hatékonyabban működik, minél jobban együtt tud működni oktató és tanuló, hiszen minél jobb és oldottabb a hangulat az órák során, annál jobban lehet összpontosítani a vezetésre.

A jó oktató segít megteremteni a tanuló biztonságérzetét

A legtöbb ember ugyanis automatikusan átél bizonyos fokú szorongást, amikor először ül a kormány mögé, hiszen egy teljesen új szituációban kell irányítania egy számára még ismeretlen – és jókora – gépet, méghozzá úgy, hogy körülötte körös körül a forgalom többi részvevője sokkal rutinosabb. É bizony sokszor  idegesen is reagálnak a kezdők lassabb tempójára – pedig ők is így kezdték valamikor.

Nyugodt és felszabadult lelkiállapotba kellene tehát kerülni a tanulónak, egy fenti, meglehetősen stresszes szituációban… Erre akár azt is mondhatnánk, hogy lehetetlen, ha nem tapasztaltuk volna már ezerszer, hogy amennyiben az oktató magabiztos és nyugodt, akkor a tanuló is hamarosan lazán tud majd a feladatokra koncentrálni.

Ha te is szeretnél ilyen hangulatban vezetni, jelentkezz most!

“Áldom a sorsot, hogy Glancz Tamáshoz kerülhettem…”

likedriveAutósiskola infókLeave a Comment

Volt tanulónk, S. Tamás május 30-án sikeres forgalmi vizsgát tett B kategóriából, és mivel a közösségi oldalakat – saját bevallása szerint – kerüli, így levélben megkért minket, hogy valamilyen formában jelentessük meg a véleményét az iskolánkról, és Glancz Tamás oktatónkról. Mi pedig örömmel olvastuk sorait, és büszkén osztjuk meg veletek is levelét változatlan tartalommal:

“Ha autósiskolát keresel megtaláltad a tökéleteset!

10 évvel ezelőtt megpróbáltam megszerezni a jogosítványt egy másik iskolánál, de a csapnivaló gyakorlati oktató miatt megbuktam a forgalmin, és nem láttam értelmét tovább folytatni, anyagilag pedig nem bírtam volna gyakorlatilag elölről kezdeni másik iskolánál.

A LikeDrive-val a kapcsolatfelvétel, beiratkozás, adminisztráció gyorsan, gördülékenyen zajlott.

Még az egyéni igényeimet is figyelembe vették a KRESZ vizsga időpont igénylésénél. Az e-learning-es KRESZ oktató rendszer kiválóan felkészített.
Mivel nem feltétlenül a legközelebbi oktatót szerettem volna, hanem inkább autó alapján választottam, így Bulya Sándor választott nekem.

Áldom a sorsot, hogy Glancz Tamáshoz kerülhettem…

… aki barátságos jellemével, közvetlen stílusával pár óra alatt eloszlatta a régi félelmeimet. Egyedi oktatói hozzáállásával ha tizedszer követtem el ugyanazt a hibát, ijesztő üvöltözés helyett inkább letolt, mint egy rossz gyereket, ami arra sarkallt, hogy mind jobban és jobban teljesítsek. 33 éves fejjel magam is meglepődtem, hogy ez működik nálam. Úgy éreztük, hogy nekem nem elég a 30 óra, emiatt elég sok pótórát vettem.

Tamásnak köszönhetően nem csak a vizsgán mentem át elsőre komolyabb vizsgadrukk nélkül(!)…

… hanem első perctől fogva magabiztosan fogok jövő héttől a volán mögé ülni, ültetem magam mellé a családomat is, mert igazi tudást adott a kezembe. Külön örülök, hogy nem sikerült a vizsgám 10 évvel ezelőtt, mert lehet, hogy be se mertem volna ülni utána egyedül, esetleg hamar balesetet okoztam volna.
Ami a legszebb az egészben, hogy Tomi személyében nem csak egy nagyszerű embert és oktatót ismertem meg, hanem szereztem egy barátot is. Köszönöm Tomi, köszönöm LikeDrive!” (S. Tamás)
Ha Te is szeretnél Tamásnál vezetni, jelentkezz most!

Elmúltál 30, és még nincs jogosítványod?

likedriveAutomata jogosítvány, Autósiskola infók, E-learning KRESZ, Elsősegély tanfolyamLeave a Comment

Autosiskola_vezetes_ora

Túl vagy a harmincon vagy a negyvenen, és még nincs jogsid? Talán már le is tettél arról, hogy valaha megszerezd? Ha így van, biztosan te is számos kifogást vagy félelmet gyártottál magadnak, amik sikeresen visszatartanak. Nézzük, miket hallottunk azoktól a bátor hősöktől, akik végül mégis rászánták magukat, és eljöttek hozzánk. Természetesen a megnyugtató válaszokat is rögtön elolvashatjátok utánuk.Read More

Az autósiskola árak titka – Miért nem árulják el, hogy mennyibe lesz a jogsid?

likedriveAutomata jogosítvány, Autósiskola infók, E-learning KRESZ, Elsősegély tanfolyam, Jogosítvány akcióLeave a Comment

LikeDrive autósiskola ügyfélfogadási idő

Mindenki kíváncsi arra, mennyibe is fog kerülni a jogosítványszerzés a legeslegvégén. Mennyi pénzt kell a vizsgákra és tanfolyamokra befizetni, mennyit kell majd vezetni, és ez milyen költségekkel jár majd. És vajon miért nem írja ki a végösszeget az autósiskolák nagy része?Read More

Így lesz meg a jogosítványod!

likedriveAutósiskola infók, E-learning KRESZ, Elsősegély tanfolyam, Rutinpálya, Szimulátor, Vezetés a forgalombanLeave a Comment

jogositvany_budapest

Elhatároztad, hogy belevágsz a jogosítványszerzésbe? Akkor az elkövetkezendő három-négy hónapban sok minden fog történni veled! Ebben a cikkben azt szedtük össze, hogy milyen tanfolyamokat kell elvégezned, milyen vizsgáid lesznek, és milyen tudást fogsz megszerezni.

Read More

20+1 indok, amiért volt tanulóink bírnak minket

likedriveAutomata jogosítvány, Autósiskola infók, Vezetés a forgalomban2 Comments

automata_valto_tanfolyam

A Facebookon jelen pillanatban 81 darab ötcsillagos értékelésünk van volt tanulóink digitális tollából. És mi ettől nagyon-nagyon boldogok vagyunk 🙂

Mert ugye a Facebooknak köszönhetően nálunk fordítva van, nem az oktatók osztályozzák a tanulókat, hanem a tanulók értékelnek minket. Eddig  úgy tűnik, jól vizsgáztunk 🙂 Mindenkinek köszönjük a véleménynyilvánítást, és összegyűjtöttünk a számunkra legszívmelengetőbb értékelések közül húszat, amiket időnként végigolvasunk, amikor épp elérzékenyülni támad kedvünk.

Szóval, ilyesmi megható üzeneteket írtok nekünk a LikeDrive-ról és oktatóinkról:

1. “Jó a szervezés és a felkészítés, elég gyorsan megszerezhető a jogsi, nem kell várni a gyakorlati órákra. Emellett jó fej és segítőkész mindenki. Ajánlani tudom annak is, akinek már máshol rossz tapasztalata volt, itt tényleg a tanuló az első 

Read More

Januártól új kérdések a KRESZ vizsgában!

likedriveAutósiskola infók, E-learning KRESZ, SzimulátorLeave a Comment

szimulator

Most akarsz belevágni a KRESZ-be? Ezt kell tudnod az új vizsgakérdésekről!

2018 januárjában a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium jóváhagyásával  bővítik az elméleti vizsgák mozgóképes kérdéseit. Legutóbb három éve, 2015 januárjában voltak jelentős változások a vizsgakérdések körében. Másfél évvel később annyit újítottak, hogy a kérdéshez kapcsolódó közlekedési szituációkat már nem állóképen, hanem mozgóképen vizsgálhatták meg a vizsgázók. Minden kategóriába bekerült két olyan feladat, ahol a valós közlekedési helyzetekhez hasonlóan folyamatában látható a közlekedés, így a mozgásban lévő járművekre vonatkozóan kell megtalálni a helyes válaszokat. Ezek a feladatok bővülnek idén januárban, érdemes tehát egyre nagyobb figyelmet fordítani rájuk a felkészülés során.

Könnyebb vagy nehezebb lesz a vizsga?

Ez első hallásra úgy tűnik, hogy nehezebbé teheti a  vizsgázók dolgát, hiszen ugyanannyi idő alatt több információt kell feldolgozni a szituáció értékeléséhez.  Viszont a tapasztalatok azt mutatják, hogy az előzményeket, illetve a forgalom alakulását folyamatában vizsgálva könnyebben meg lehet válaszolni a kérdéseket. A való életben is így működik majd a vezetés, a valós közlekedés során sem állóképek alapján kell döntenünk, ebből kiindulva valósabb képet adhat a jelenlegi módszer a vizsgázó felkészültségéről.

Igaz, hogy a körülbelül 10 másodperces videót többször is meg lehet tekinteni a vizsga során, de azt is fontos tudni, hogy ez nem olyan nagy segítség, mivel a videós feladatok megoldására ugyanúgy 1 perc áll a tanulók rendelkezésére, mint a szöveges vagy állóképes feladatoknál.

Készülj a mozgóképes vizsgára szimulátorunkon – ingyen!

Nehézséget az jelenthet, hogy az elméleti vizsga részvevői még sohasem vezettek autót, így sokak számára szokatlan lehet a mozgóképes feladat. A LikeDrive autósiskolában azonban az elméleti tanfolyam része az ingyenes szimulátoros képzés, így azok is gyakorlott szemmel vizsgálhatják majd a mozgóképes kérdéseket, akik kissé nehezebben tájékozódnak ezekben a szituációkban. A szimulátoron ugyanis valódi közlekedési helyzeteket dolgoz fel a program: elsőbbséget kell adni, beengedni a másikat, sávot váltani, előzni, pont ugyanúgy, mint az igazi autóval, az igazi utakon.

Kattints, és tudj meg többet a szimulátoros képzésünkről!

A hét leggyakoribb azonnali bukás ok a forgalmi vizsgán

likedriveAutomata jogosítvány, Autósiskola infók, Vezetés a forgalomban2 Comments

likedrive_autosiskola

Életed egyik legmeghatározóbb eseménye lesz a forgalmi vizsgád. Hogy erről a kivételes eseményről egyes számban beszélhess, igencsak ott kell lenned fejben. A gyakorlás is fontos, persze. De mire a vizsga napja elérkezik elvileg már mindent tudnod kell ahhoz, hogy egy sikeres vizsgát tudhass magadénak. Miért fordulhat mégis elő, hogy egy tanuló megbukik? Nos, általában olyan okok vezetnek a sikertelenséghez, amihez bizony nem kell más, csak odafigyelés. Összeszedtük a leggyakrabban előforduló bakikat, amiket jellemzően a vizsgadrukk miatti figyelmetlenség okán követnek el a tanulók.

Read More

Mennyi idő alatt lehetne 170-nel leérni a Balcsira?

likedriveAutósiskola infók, Vezetés a forgalombanLeave a Comment

szaguldo_fenyek

Aki pénteken délután ment már autópályán legalább egy Budapest – Balcsi távot, az biztosan tudja, hogy ilyenkor általában mindenki siet. Sőt, van, aki még annál is jobban siet. Igazából a legtöbbször Balcsi és péntek délután se kell hozzá. Ahhoz nem kell autósiskolába járni, hogy az ember tudja: személygépkocsival, autópályán 130 km/óra a megengedett maximális sebesség. nagyon sokan azonban jócskán túllépik ezt a sebességhatárt. De vajon van értelme? Tényleg annyival hamarabb érnek oda?

Egy kutatás során összegyűjtötték, hogy mennyi időt lehet nyerni a sebességhatár-túllépésekkel. A táblázatból jól látszik, hogy egy átlagos balatoni autózásnál teljesen felesleges 170-nel száguldozni, hiszen úti célunktól függően csak 10-15 percet nyerhetünk vele.

sebesseg_tullepes

Nyerünk-e értékelhető mennyiségű időt a sebességtúllépéssel?

Mennyit nyerhetünk valójában?

Persze, ez a “nyereség” soha nem fog összejönni, hacsak nem teljesen egyedül mienk a pálya. A torlódások, az időről-időre kialakuló egybefüggő kocsisorok miatt nagyon ritkán és akkor is csak rövid időre tudnánk tartani a 10-15 perces nyereséghez szükséges 170 km/h-s sebességet. Ha nagy a forgalom, akkor becslésünk szerint 1-2 perc, szellősebb autópálya esetén pedig 4-5 perc lehet a valós nyereség.

Ennyivel korábban érünk oda, ha kockáztatjuk a büntetést (ami ugye annál nagyobb, minél többel léptük át a sebességhatárt). És nyilván kockáztatjuk saját magunk és mások testi és anyagi épségét is, illetve sajnos azt kell mondjuk, hogy ekkor a sebességnél már inkább az életet kockáztatjuk, bármilyen jó autóban is üljünk.

Vajon miért ennyire vonzó a sebességtúllépés?

Valószínűleg az időnyereség minimális volta minden gyakorlott sofőr előtt világos. Hiszen senki sem ért még le fél óra alatt Siófokra. Mégis a lehető legjobban nyomja neki, aki teheti. Talán, hogy nehogy úgy érezze, elveszteget néhány baromi fontos percet, amit a parti lángososnál vagy a korzón korzózva is tölthetne. Rohanunk pihenni! A frász tör ki minket, nehogy 5 perccel rövidebb legyen a hétvége.

Aztán a másik lehetséges ok, hogy általában rohanunk, és türelmetlenek vagyunk. Kicsit hasonlít ez a sorban állásra. Azt is azért utáljuk, mert úgy érezzük, feltartanak a dolgunkban. Ki ne érezte volna már a különbséget aközött, mikor a másik ügyfélre várunk vagy amikor a saját ügyünket intézik. Olyankor nem számít, egy vagy öt perc alatt végzünk-e, hacsak nem rohanunk épp valahová. Na, egy ilyen, szöszmötölő “ellenség” a lassabb jármű, amit ha törik, ha szakad, a saját lelki üdvünk miatt mindenképp meg kell előznünk.

Ellenség a 130-as tábla is, ugye, hiszen csak azért van ott, hogy feltartson. Az ilyen autós azzal hitegeti magát, hogy neki van igaza, hiszen a német autópályákon sincs sebességhatár. Az, hogy a magyar utak minősége vagy a magyar átlag járműpark egyszerűen nem alkalmasak a nagy sebességgel való haladásra, és ő bizony velük kell, hogy együtt éljen, nem jut eszébe.

Ráadásul, aki gyors autóval jár, az egyrészt észre sem veszi fizikailag a száguldást, hiszen autója ugyanolyan könnyedén és hangtalanul suhan 170-nél, mint 90-nél. Persze, a csattanás ugyanolyan hangos lesz a 30 milliós luxuskocsiban is, mint a 25 éves csotrogányban, akit esetleg telibe találhat, ha mondjuk kipördül, mert vízátfolyás vagy olajfolt  miatt megcsúszott. Az ESP és a többi hárombetűs elektrinikus biztonsági felszerelés sajnos nem garancia ezek megelőzésére. A fizika törvényeit a legfejlettebb technológia sem tudja meghazudtolni. Ha egy kocsinak el el kell repülni, el fog. És 170-nél erre, mondjuk, egy SUV-nak elég jó esélye van. A luxuskocsiban talán túlélik, a csotrogányban ülőknek esélyük sem lesz.

A magyar autópályákon tehát a fentiekre kell számítanunk.

Nézzük, mit is ír a KRESZ a témához kapcsolódóan:

A jármű sebességét az adott járműtípusra vonatkozó sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető a járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül, és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.

Érdemes megfogadni.

 

Kép forrása: Designed by Freepik

Hogyan tudsz nálunk jogsit szerezni, ha külföldön élsz?

likedriveAutomata jogosítvány, Autósiskola infók, E-learning KRESZ, Elsősegély tanfolyam2 Comments

jogositvany

Sokszor találkozunk olyan kérdéssel, hogy aki külföldön él, az tud-e itthon tanfolyamot végezni rövid idő alatt, intenzív vezetésórákkal. A válasz természetesen az, hogy igen…, és hogy attól függ.

Nézzük, mitől függ?

1. Többször haza tudsz jönni a tanfolyam miatt?

A beiratkozáshoz nem kell feltétlenül hazajönnöd: a jelentkezési lapot személyesen a tanulónak a saját kezűleg alá kell írnia, de e-mailen el tudjuk küldeni neked a jelentkezési lapot, és  aláírt eredeti példányt eljuttathatod hozzánk postán is, a tandíjat pedig átutalhatod.

A beiratkozás környékén azonban mindenképpen haza kell jönnöd Magyarországra, mert az orvosi alkalmassági vizsgálatot csak magyar háziorvos állíthatja ki. Az orvosi alkalmassági szükséges lesz a KRESZ elméleti vizsgára való jelentkezéshez. A vizsgára mi jelentjük le a tanulókat, és csatolnunk kell az orvosi alkalmasságit, amit e-mailen is elküldhetsz. 

A beiratkozás után azonban egészen az elméleti vizsgáig nem fontos Magyarországon tartózkodni, mert az e-learning tanfolyam (a KRESZ és az elsősegély is) online elvégezhető, és 9 hónap áll rendelkezésedre, hogy a beiratkozástól kezdve eljuss az első elméleti vizsgára.  Az e-learning tanfolyamhoz egy belépési kódot küldünk majd e-mailben rögtön a beiratkozás után.

Az e-learning tanfolyam akár pár nap alatt is elvégezhető, de figyelni kell arra, hogy az online hozzáférés végleges (időtávban és a tanulással töltött órák számában is). Kilencven napon keresztül, összesen hatvan óra időtartamban használhatod az online tananyagot. Figyelem, a 90 nap a beiratkozástól indul, nem számít, hogy mikor lépsz be először a felületre. Pótórákat lehet venni e-learningből is, 10 pótórát használhatsz fel így 30 nap alatt. Amikor befejezted az online tanfolyamot, akkor a rendszer értesít minket erről, és le tudunk jelenteni vizsgára.

2. Ha kapsz egy vizsgaidőpontot, azon meg tudsz-e jelenni biztosan.

Az elméleti vizsgára való jelentéstől (vagyis az e-learning befejezésétől) fogva jelenleg 3-5 hétre kapnak általában időpontot a tanulók a hatóságtól, erre természetesen nincs ráhatásunk, ha nagyon nem jó az időpont, egyszer lehet újat kérni, későbbre, de mindig a hatóság kínálja fel a lehetséges vizsgaidőpontokat. Így, akinek előreláthatóan és hosszú távon nagyon rugalmatlan az időbeosztása a hazautazás szempontjából, annak nem érdemes belevágnia, mert a 9 hónapból nem szabad kicsúszni.

3. Hajlandó vagy-e automatán tanulni?

A kötelező vezetésóraszám 30, de azért általában ennél több szükséges, főleg a manuális váltós autón. Aki nagyon rövid időre, mondjuk 3-4 hétre tud csak hazajönni a gyakorlati órák miatt, annak azt szoktuk javasolni, hogy válassza az automata váltós tanfolyamot, amivel csak automata váltós autót vezethet, de később bármikor megcsinálhatja  a hagyományos váltóra érvényes forgalmi vizsgát is. Az automata váltós tanulás sokkal egyszerűbb és gyorsabb ugyanis. A későbbiekben manuális jogsira cserélheted egy egyszerű forgalmi vizsgával, ehhez nem kell pótórákat venned, csak bejössz a suliba, és lejelentünk vizsgára.

4. A vezetésórákra bármikor tudsz jönni?

Ha napközben tudsz jönni vezetni, akkor heti több alkalommal is vehetsz órákat. Ha sikerül a kresz vizsgád, akkor akár azonnal is jöhetsz vezetni, de amint írtuk, az egyénenként változó, hogy a 30 óra kötelező vezetés elég-e. A rutinpályán napi 2, a forgalomban napi max. 4 órát lehet venni egy nap alatt a jogszabály szerint. Hogy mindez mennyi idő? 2 hét alatt ennyi órát venni nem lehetséges, a 3 hét már valószínűbb, de ehhez az szükséges, hogy az oktatóval előre egyeztess az intenzív tanfolyam iránti igényéről. Ezalatt az idő alatt érdemes a Vöröskeresztnél letenni az elsősegély vizsgát, mert az kell majd a jogsi átvételéhez. A forgalmi vizsgára akkor jelentkezhet a 30 óra elteltével tanuló, amikor akar, de érdemes annyit vezetni, hogy kölcsönösen úgy érezzük, bátran belevághat.

Ezután, ha minden vizsga sikerül, akkor már csak a jogsit kell elkészíttetni, amihez szintén személyesen kell befáradni egy okmányirodába. Mert azt még nem is mondtuk, hogy magyar lakcím szükséges a magyar jogosítvány megszerzéséhez. 🙂

Szóval, gyertek bátran, külföldről is hozzánk, de időzítsetek úgy, hogy a beiratkozástól számított 9 hónapon belül el kell jutni az első KRESZ vizsgára, és egy éven belül pedig sikeres KRESZ vizsgát kell tenni. A sikeres forgalmi vizsgára már több idő, azaz két év van. Ez a két év a sikeres elméleti vizsgától számítódik. Nem érdemes azonban eddig húzni 🙂

Kép forrása:

Designed by Freepik