Gyors jogosítvány? Igen, automata váltós tanfolyammal!

likedriveUncategorizedLeave a Comment

Jogsit, de SOS! Avagy mi a leggyorsabb módja a jogsiszerzésnek?

Egyértelmű: az automata váltós tanfolyam. Van, amikor az ember lánya vagy fia nem tud hónapokat vagy akár egy évet is elszöszmötölni azzal, hogy kellő rutint szerezzen egy sikeres forgalmi vizsgához. Előfordul, hogy egy munkahelyen felvételi követelmény a meglévő jogsi, vagy egyszerűen csak annyira elfoglalt valaki, hogy nem fér bele neki, hogy mondjuk fél éven keresztül hetente akár többször is eljárjon vezetgetni…

A vizsgán azonban ezt valahogy egyáltalán nem veszik figyelembe. Akár sürgős, akár nem, a forgalomban ugyanolyan jól kell boldogulnia minden vizsgázónak.

Neked is nagyon kellene egy gyors jogosítvány? Akkor van egy szuper jó hírünk: az automata váltós autóval sokkal hamarabb megtanulhatsz vezetni!
A likedrive.hu autósiskola szervezésében elérhető a gyors automata jogosítvány tanfolyam

Gyors jogosítvány – Automata váltón is tanulhatsz.

 

Miért lehetséges a gyors jogosítvány, ha automata váltós autón tanulsz vezetni?

Mert nem kell a kuplung-sebességváltó kezelést megtanulod, márpedig a gyakorlati órák jó részét erre szoktuk fordítani. Ez a legnagyobb mumus.

A kötelező gyakorlati óraszám természetesen az automata váltós autók esetében is 30 óra. De igazán nem mindegy, hogy ezt a 30 órát azzal töltöd, hogy megpróbálod összehangolni a kéz- és lábmozgásodat, vagy pedig a forgalomra koncentrálhatsz.

Az autós közlekedést ugyanis kinek több, kinek kevesebb, de időbe telik megszokni.

Hiszen az autóval más ritmusban, más sebességgel, más térben mozogsz, mint addig megszoktad. Az úttesten ugyanis teljesen máshogy kell tájékozódni, és más impulzusok érnek. Nagyon-nagyon sok új impulzus.

Ugye, nem nehéz elképzelni, mennyivel hamarabb beleszoksz, ha mindeközben nem kell a sebességváltásra is összpontosítanod. Persze, ez sem okoz mindenkinek problémát, hiszen mint mindenben, ebben is különbözőek vagyunk. Még az is előfordul, méghozzá nem is kevésszer, hogy a legjobban izguló tanulóból lesz a legjobb sofőr. Pontosan azért, mert lelkiismeretesen gyakorol, hogy magabiztosabb legyen. És az automata váltós tanfolyam segítségével a gyors jogosítvány nekik is elérhető.

Segítség a félősöknek

Ráadásul, annak, aki fél a vezetéstől, mert valamikor karambolozott, vagy épp gyengébb a mozgáskoordinációja, esetleg a figyelemzavara miatt nehezebben koncentrál. Nekik nagyon nagy segítség az automata váltós autó – és természetesen ezzel együtt az automata váltós tanfolyam.

Az így megszerzett gyors jogosítvány persze csak automata váltós autóra érvényes, de az autósiskolában bármikor vehetsz kiegészítő órát a váltó kezelésének megtanulásához (ez nem kötelező). Ha manuális váltós kocsit is szeretnél vezetni, akármikor leteheted a klasszikus váltós jogsit egy plusz forgalmi vizsgán. Ráadásul rutinos automata váltós vezetőként ez már nem fog gondot okozni, és addig is élvezheted az autóvezetés előnyeit.

Szerezz jogsit gyorsan: automata váltós jogosítvány
a LikeDrive.hu autósiskolánál

Jelentkezz most, és gyere, tanulj Magyarország első zöld rendszámos oktatóautóján, egy luxus, automata Toyota Priuson Plug-In-en vezetni!

JELENTKEZÉS

A jó oktató öt ismérve

likedriveUncategorizedLeave a Comment

„Engedje már ki azt a rohadt kéziféket, mit gondolt, én fogom megcsinálni maga helyett?”  „ Lassan a kuplungot, hányszor mondjam még, süket maga?” – Ilyen és ehhez hasonló (vagy még szaftosabb) kitörések gyakran elhangoznak a tanulóautókban a vehemensebb vagy neadjisten „tökömtelevan” szindrómával küzdő oktatókban.  Sok budapesti autósiskola ajánl akár 3000 Ft-os óradíjjal vezetésórákat, de egyáltalán nem biztos, hogy ennyi pénzért valóban jó oktató lesz az, akihez kerülsz. Annyit hallani erről “csak arra figyelj, hogy jó oktató tanítson” -, de vajon milyen a jó oktató, aki képes olyan légkört teremteni, amiben könnyen és gyorsan megy a tanulás?

Összeszedtünk öt nagyon fontos tulajdonságot, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy valaki jó oktató lehessen.
  1. Képes megőrizni a nyugalmát akkor is, amikor be kell avatkoznia, vagy szorongósabb tanulóval kell dolgoznia. Az ő nyugalma ugyanis biztonságérzetet nyújt a tanulónak, aki így jobban tud koncentrálni.
  2. Folyamatos visszajelzés ad a tanulónak a manővereiről, gépjármű-kezelési technikájáról. A jókról és a hibásakról is – méghozzá nyugodt hangnemben.
  3. Nem kap idegrohamot, ha valaki bevág a tanulóautó elé vagy hasonló atrocitások érik a közlekedés többi résztvevője felől. Ehelyett elmagyarázza, mit kell tennie hasonló helyzetben a tanulónak, ha friss jogsisként T betűs autójában hasonló élmények érik. Még véletlenül sem próbálja – a pedálokat és a kormányt átvéve – megbüntetni a szabálytalankodót.
  4. Annyi tanulót vállal, hogy a heti két alkalmat valamennyiük számára biztosíthassa. Ha ennél ritkábban ül volán mögé egy tanuló, sokkal nehezebben rögződnek a mozdulatok, az agy nem tudja „megszokni” az új helyzetet.
  5. Elegendő figyelmet és energiát fordít az elméleti KRESZ szabályok felelevenítésére, és gyakorlati helyzetben való elmagyarázására. Hiába vágja be valaki ugyanis a telje s jogszabálygyűjteményt, ha az éles szituációkban nem tudja őket alkalmazni. Olyan ez, mint a főzés. Senki sem lesz profi szakács attól, hogy bevágja a receptkönyvet. Anélkül viszont nem megy. 🙂

Ha könnyen és élvezettel szeretnél megtanulni vezetni, kérdezd ki ismerőseidet a fenti lista alapján, hogy milyen volt az oktatójuk. Ha az illető az öt tulajdonság közül valamennyivel rendelkezik, ne habozz, azonnal jelentkezz be hozzá! Vagy hozzánk, például itt: https://www.likedrive-autosiskola.hu/autosiskola-jelentkezes/

Tíz tanulóvezető-típus, akinek az automata váltós tanfolyam megéri

likedriveUncategorizedLeave a Comment

Gyors jogosítvány? Van olyan autósiskola Budapesten, ahol ez elérhető! Már csak egy jó oktató és egy automata váltós tanfolyam kell a teljes sikerhez.

Sőt, van, akinek egyenesen megváltás az automata jogosítvány. Miért? Ahogyan a matematikai, a zenei, a sport vagy a nyelvtanulási képességeink különböznek, ugyanúgy a vezetésre és a közlekedésre (igen, ez két különböző dolog) való rátermettségünk is eltérő.

Habitus és képességek alapján meghatároztuk azt a tíz embertípust, akinek nagy könnyebbséget jelenthet, ha nem kell megtanulnia a váltókezelést.

1. Ha már régóta szeretnél jogsit szerezni és vezetni, de ha csak rágondolsz gombóc lesz a torkodban.

A nehézségeket legtöbbször a hiányzó rutin okozza. Az automata váltós kocsival ez jóval rövidebb idő alatt megszerezhető.

2. Ha minél gyorsabban kell a jogsi.

Az automata váltós tanfolyam elvégzése, az automata autó kezelése gyerekjáték, így szinte csak a forgalmi helyzeteket kell gyakorolnod, a járműkezelést alig.

3. Ha elkötelezett környezetvédő vagy.

A zöld rendszámos elektromos autók mind automata váltósok.

4. Ha általában kevered a jobb- és a baloldalt.

Az ugyan nem szokott előfordulni, hogy valaki a kuplung helyett a gázt nyomná, de bizonytalan, a kezdeti időszakban jellemzően stresszes helyzetben gyakoribb az iránytévesztés, ami nem túl előnyös. A vizsgán például sokszor elhangzik, hogy az első lehetőségnél fordulj balra… vagy jobbra? lehet, hogy jobban jársz egy automata váltós tanfolyammal? 🙂

5. Ha te vagy az, aki a társastánctanfolyamon folyton a partnere lábára lépett.

Lehet, hogy csak a tangó nem ragadott kellőképp magával, de ha úgy érzed, a mozgáskoordinációd nem a legerősebb tulajdonságaid közé tartozik, minek küzdenél a manuális váltóval? Meg a kuplunggal. Vagyis a kettővel egyszerre… (a kép alatt folytatjuk)

automata váltós tanfolyam

6. Ha el sem tudod képzelni, hogy lehet egyszerre tévézni, olvasni és vacsorát főzni.

A manuális váltók kezelése kezdetben hasonló zsonglőrmutatványnak tűnhet.

7. Ha hajlamos vagy a kapkodásra.

Ennek ugyanis egyenes következménye a lefulladás, legalábbis eleinte. És ez könnyen elveszi a kedved a gyakorlástól, főleg, ha a reggeli csúcsban műveled, mondjuk egy szép kis emelkedőn… Tényleg, tudtad, hogy az automata váltós kocsik nem fulladnak le?

8. Ha könnyen elszakad nálad a cérna, és emiatt nem tudsz higgadtan vezetni.

A legtöbb tanuló azon húzza fel magát, hogy a manuális váltós kocsival egyfolytában lefullad. Mondtuk már, hogy az automata váltós kocsik nem fulladnak le?

9. Ha haladni akarsz a korral.

A korszerű, hybrid vagy teljes mértékben elektromos autók csakis automata váltóval készülnek, a manuális váltót talán nemsokára már csak múzeumban fogják mutogatni. De mindenesetre már most sem valami menci 🙂

10. Ha ránk hallgatsz. 😉

Mert aki egyszer kipróbálta az automata váltós autó vezetését, többé nem akar visszaülni a manuális váltósba. Az automata váltó szó szerint megváltást jelent: nincs lefulladás, nincs fárasztó kuplungnyomkodás, nincs rossz sebességbe kapcsolás. Csak a vezetés élvezete.

Te melyik típusba tartozol?

Öt titok, amit senki sem árul el neked jogosítvány szerzés előtt

likedriveUncategorized2 Comments

Ugye, te is minél gyorsabban és egyszerűbben szeretnél jogsit szerezni? Esetleg már fel is van térképezve a fejedben pár autósiskola Budapest környékén? Teljesen érthető, hiszen vezetni izgalmas és persze rettentő hasznos is. De hogy a jogosítvány megszerzése is gördülékeny legyen, nem árt utánanézni, hogy a legfontosabb szempontokból jó-e a megcélzott autósiskola.

1. A magas elméleti tandíj és az alacsony gyakorlati óradíj nem épp a minőségi oktatás garanciája.

Miért? Az autósiskolák egy része főként az elméleti tanfolyam árából él, a vezetési óradíjakat kapják oktatók. Az autósiskola persze az olcsó vezetésórákkal hirdeti magát, de azzal csak hónapok múlva fogsz szembesülni, hogy hiába van meg a sikeres KRESZ-vizsgád, nem kapsz oktatóautót, mert nincs szabad oktató. Extrém esetben az is előfordulhat, hogy nem tudod elkezdeni a gyakorlatot a kötelező határidőn belül. Amelyik oktató ugyanis tudott, már elmenekült az ilyen éhbéres iskoláktól. Megoldás: válassz olyan sulit, ahol az elmélet és a gyakorlat ára között nincs kiugró különbség. Nézd meg a LikeDrive árait!

2. Az olcsó vezetésóra nagyon sok pénzedbe is kerülhet. 

Egy óra vezetés önköltségi ára az oktatónak kb. 2000-2500 Ft (belevéve üzemanyag, járulékok, könyvelő, tanpálya bérleti díj, autó amortizáció, szerviz, kötelező biztosítás, súlyadó stb.).   Van olyan autósiskola, ahol 2000 ft körül hirdetnek egy vezetésórát. Te elhiszed, hogy szívesen tanít téged az oktató, ha még az 500 Ft-ot sem éri el a munkadíja egy órára? Megoldás: Ha igényes vagy, válassz igényes oktatót, aki valóban minőségi oktatásban részesít, mert különben akár egy évig is járkálhatsz vezetésórákra, mégis alig fogsz megtanulni valamit. Érdeklődj a barátaidtól a saját oktatójukról, például.

 

3. Az e-learning szuper és nagyszerű lehetőség. De önmagában csakis annak, aki elég összeszedett és önálló ahhoz, hogy rávegye saját magát a tanulásra.

Az e-learningre jelentkezők közül jóval többen vannak olyanok, akik nem vizsgáznak le KRESZ-ből. És ha kifutsz a határidőből, kezdheted az egészet elölről. Tandíjastul, mindenestül. Megoldás: Olyan iskolát válassz, ahol részt vehetsz ingyenes személyes konzultációkon, egy jó elméleti oktatóval. Ő majd kellőképp motivál, hogy haladj az anyaggal 🙂 

4. Olyan autósiskolát keresel, ami közel van a lakhelyedhez vagy a sulidhoz? Nem biztos, hogy ez alapján kell döntened.

A legtöbb autósiskola jellemzően ugyanazokon a nagy budapesti tanpályákon oktatják a járműkezelést, és a tanpályák környékén megjelölt vizsgaútvonalakon gyakorolják a forgalmi oktatás során. Tipp: Inkább érdeklődj az kiszemelt autósiskola oktatóiról, kutass kicsit a neten, hogy a már végzett tanulók milyen véleménnyel vannak az oktatókról.

5. A vizsgád sikeressége attól is függ, hol gyakorlod a forgalmi vezetést.

Nem jó ötlet azt kérned, hogy az általad preferált útvonalakon vezess vagy az oktató napi elintéznivalót ejtsétek útba csak és kizárólag a vezetésórák során. Neked is biztosan az a legfontosabb, hogy minél előbb megszerezd a jogsit. Így az a legpraktikusabb, ha megismerheted a vizsgaútvonalakat, mielőtt a forgalmi vizsgára kerül a sor: az nem titok, hogy a jogosítvány önmagában még nem jelenti azt, hogy rutinod is lesz, addig pedig (meg persze aztán is) ezerszer könnyebben boldogulsz egy ismert útvonalon, mint egy ismeretlenen. Tipp: Mielőtt oktatót választasz, kérdezz rá nyugodtan, hol fogtok vezetgetni. Nézd meg a vizsgasikerességi mutatónkat, amivel a legjobbak vagyunk Budapesten.

 

Nézd meg, hogyan vág bele a tévériporter a jogsiszerzésbe a LikeDrive autósiskolában:

Automata jogosítvány tanfolyam – luxus felszereltségű elektromos Priuson!

likedriveUncategorizedLeave a Comment

Olyan autón szeretnél vezetni tanulni, ami minden kényelmet megad, fantasztikus vezetési élményt nyújt és olyan könnyű vezetni, mint egy dodzsemet?

Iskolánk vezetője, Bulya Sándor, aki természetesen egyik oktatónk is egyben, bemutatja sulink új büszkeségét, Magyarország első zöld rendszámos, elektromosan tölthető oktatóautóját.

prius_plug-in_retus

Szerencsére itthon is egyre többen tekintik fontosnak, hogy a környezetvédelmet a közlekedés esetében is figyelembe vegyék, és ezért elektromos vagy hibrid autót vásárolnak, illetve már arra is nyílik lehetőségük, hogy a tanulás során kíméljék a környezetet a zéró emissziós üzemmóddal. Elsőként nálunk van erre mód, a LikeDrive autósiskolában: a zöld rendszámos, elektromosan tölthető oktatóautón, amely egy full extrás, luxus felszereltségű Toyota Prius.

A környezettudatos szemlélet alakításában már az autóvezetés-oktatásnak is nagy szerepe van, hiszen aki elektromos, illetve hibrid autón tanul vezetni, és az oktatás során elsajátítja a gazdaságos üzemeltetés fogásait, az később nagy valószínűséggel ennek szellemében dönt majd, amikor autóvásárlásra kerül sor. Aki a Plug-In hibridet választja, az a dugókban nem benzin- vagy dízelgőzt pufog ki: a hagyományos motor mellett egy tölthető (Plug-In) elektromos motor is van benne, és ezeket váltva használva kíméletesebb a környezethez. A Plug-In oktatóautó a rutinpályán 100%-ban, a városi forgalomban pedig nagyrészt zéró emissziós elektromos meghajtással üzemel.
Ha neked is fontos a környezet kímélése és szeretnél egy igazán nagyszerű autón megtanulni vezetni, gyere automataváltós tanfolyamunkra: https://www.likedrive-autosiskola.hu/automata-valto/

Első nap a forgalomban – automata váltós tanfolyamon

likedriveUncategorizedLeave a Comment

Miután az első néhány órában begyakoroltuk a legfontosabb manővereket az automata váltós autón tanuló tanítványommal, Julival, eljött végre a nagy pillanat, kimerészkedtünk a forgalomba, a valódi autósok közé.

Juli leginkább attól tartott, hogy nem fogja észrevenni a táblákat, útjelzéseket, illetve a közlekedés többi résztvevőjét, különös tekintettel a biciklisekre, akik kicsik és néha bizony meglehetőse gyorsak. 🙂 Szerencsére kellőképp megnyugtatta, hogy ismét felhívtam a figyelmét: tényleg bármikor közbe tudok avatkozni, ha felforrósodna a helyzet, hiszen a pedálok nálam is működnek. Emellett az első forgalmi órákon még rendszeresen felhívom a tanulók figyelmét arra, hogy épp mit is kell nézniük, hiszen nem könnyű egyszerre számos vizuális és hanginger közül kiszűrni a fontosakat. Nyilván amúgy is tisztában volt ezzel, de valahogy mégis varázsigeként hangzottak számára szavaim – legalábbis így fogalmazott -, mert a kezdeti szorongás hipp-hopp, eltűnt belőle. Úgyhogy a pár perces, járműkezelési tudnivalókat illető ismétlés után, nagy levegőt véve, de kis gázzal, kigurultunk a tanpályáról.

Az első órák mindig az alacsony forgalmú utakon zajlanak, hiszen ekkor az egyik legfontosabb, hogy a tanulók megszokják a vezetőülés perspektívájából nézni a világot. Szerencsére az automata váltó ebben is megkönnyítette Juli helyzetét, hiszen figyelme jó részét a gépkocsi irányítására, az útjelzések felfedezésére, felismerésére és értelmezésére tudta fordítani. Az első forgalmi órán mint mindig, most is az volt a legfontosabb, hogy ebben az új környezetben is egyenesben tudja tartani az autót, tartsa a megfelelő távolságot a felezővonaltól, illetve a járda vagy a padka szélétől. Mivel nem kellett emellett a sebességváltásra koncentrálni,  hamar ráérzett Juli a helyes iránytartásra.

Természetesen az egyenes úton volt ez a legkönnyebb, a különböző élességű kanyarok nem mentek elsőre tökéletesen, hiszen a megfelelő sebességet kell megtalálni a megfelelő kormánymozgatáshoz. Ez pedig nem megy másképp, mint gyakorlati megtapasztalással. Ebben is sokat segített azonban Julinak az, hogy elég volt a lassítás mértékére és a helyes kormányforgatásra koncentrálnia, hiszen a kuplung, visszaváltás, fék kombó helyett mindössze (sebességtől függően) a gázról való lelépéssel, illetve fékezéssel meg lehet lassítani az autót. Így aztán sokkal több energiája és ideje maradt arra is, hogy bekanyarodás előtt meggyőződjön arról, nem jönnek-e gyalogosok a járdán, illetve kerékpárosok az úton vagy a kerékpárúton. Bizony volt, hogy jöttek, az első pár alkalommal fel is szisszent, de becsületére legyen mondva, egyszer sem kellett satuféket nyomnom 🙂

Juli ezen az órán is ügyesen vette az akadályokat, a következő pár alkalommal még biztosan gyakorolni kell ezt a fránya kanyarodást, de ő is és én is rendkívül elégedettek voltunk a produkcióval. És ami a legjobb, az összes gyalogos és biciklis teljes nyugalomban és teljes épségben haladt el előttünk, észre sem vették, hogy a sofőrnek az induláskor voltak saját magával szemben fenntartásai ezzel kapcsolatban.

Az óra végén meglehetősen fáradtan, de annál boldogabban és büszkébben szállt ki Juli az autóból, bár – saját bevallása szerint – legszívesebben soha többé ki sem szállna belőle, annyira élvezte izgalmas kalandunkat az automata Toyota Priussal.

A következő órákon még nagyobb figyelmet fordít majd a közlekedési táblákra, és hamarosan önállóan kell majd felismernie és megoldani a közlekedési helyzeteket.

 

Rutint gyorsan a rutinpályán

likedriveUncategorizedLeave a Comment

Juli, automata váltós tanfolyamot végző tanítványom előző órai kalandjait sikerélménnyel zárta. Persze rendesen elfáradt a végére, de ez teljesen normális, annyi új és szokatlan inger éri a kezdő sofőrt élete első vezetésóráján. A rutin megszerzésével azonban ezek már annyira természetesek lesznek, hogy észre sem fogja venni őket. És bár az első alkalom után ez kissé hihetetlennek tűnik, de mindig mindenkinél eljön ez az állapot. Hogy kinek mennyi ideig tart, az egyrészt egyéni tulajdonságaink, másrészt az autó (automata vagy manuális) kérdése.

prius_insta

Mi is a “rutinszerzés”?

A “rutint szerezni” kifejezés magában hordozza a gyakorlást, a hosszú hónapok alatt berögzülő mozdulatok végtelen számú ismételgetését. Miért is kell ilyen sok idő a rutinszerzéshez? Mert ez nem csak egy sima tanulási folyamat: nem elég megjegyezni például, hogy a kocsit SIKK-esen indítjuk, vagyis hogy “Sebesség, Index, Körültekintés, Kézifék”, a helyes sorrend. A mozdulatoknak be kell idegződniük, hogy gondolkodás nélkül menjen a gépkocsi kezelése, épp úgy, mint a séta, vagy a nevünk leírása. És a kuplung-kézifék-sebességváltó “szentháromság” egy hagyományos manuális váltós autón bizony hosszú hónapokra megnehezíti a legtöbb tanuló életét. Pedig a manuális váltós autón ez az alapja mindennek, amíg ez nem megy gördülékenyen, minden más manőver rettenetes nehéz lesz. Olyan, mintha meg akarnánk oldani egy másodfokú egyenletet, de nem ismernénk még a szorzótáblát. Szóval, a hagyományos váltóval rengeteg energia, idő és odafigyelés kell, mire úgy megy a járműkezelés, mint a karikacsapás.

Az automata váltós autón mindez nem is létezik!

Mivel nincs kuplungpedál és nem kell a sebességváltóval vezetés közben foglalkozni, a vezetés kezdeti nehézségei elő sem bukkannak a tanulás során. Vagyis olyan, mintha a szorzótáblával a fejünkben születnénk. 🙂 Jöhetnek máris a rutinpálya izgalmai Juli számára!

Az autóméretek érzékelése

Még a gyakorlott sofőröknek is kell pár óra, hogy egy új autó külső méreteit pontosan érzékeljék. Pedig a manőverek elvégzéséhez és a közlekedésben való részvételhez egy nagyon fontos. A rutinpálya első feladatai az automata váltós autóval már a tanfolyam elején szuper jól mentek Julinak, hiszen teljes egészében a bójákra tudott koncentrálni, így néhány próbálkozás után már könnyedén kerülgettük őket.

Az emelkedő többé nem mumus!

A legtöbb kezdő (sőt, olykor haladó) sofőr számára a legnagyobb kihívás az emelkedőn elindulás-megállás. Nem is csoda: ilyenkor az indulás alkalmával a “Sebesség, Index, Körültekintés, Kézifék” sorrendje mellett arra is ügyelni kell, hogy a kézifék kiengedése és a kuplung-gáz pedálok működtetése összhangban legyen. És ez bizony jó sok lefulladás után szokott rögzülni. Volt olyan tanítványom, aki azért jött át hozzám, már a jogsija megszerzése után, mert egyszerűen nem mert vezetni, ugyanis dimbes-dombos helyen lakott, és a kézifékes indulás mozdulatai – megfelelő mennyiségű gyakorlás hiányában –  nem rögzültek nála. A meredek Gábor Áron utcán araszolni a dugóban, és indításkor lefulladni, majd visszagurulni a szorosan mögöttünk álló bömös terepjáróra – hát, nem tartozik dédelgetett álmaink közé! Így szegénynek hiába volt jogsija, kocsija, továbbra is a 91-es buszra várt hajnalonta.

Nos, az automata váltós autón ez egész egyszerűen nem létező probléma. Az autóval ugyanúgy állsz meg és indulsz el, mint sík terepen. Nem kell kézifékkel és kuplung-gázpedál összehangolással küzdened. A kocsi ez önmagától megoldja. Juli is rettentően könnyedén vette az emelkedős-lejtős indulásokat, megállásokat. Nem fogom félteni, ha kirándulni indul majd a János-hegyi kilátóhoz. Ami persze még kissé odébb van! De már nem az emelkedőn elindulás miatt. 🙂 Abban már megvan rutinja.

Kövessétek továbbra is Juli kalandjait az automata váltós tanfolyamon, hamarosan a forgalomban találkozunk!

Bulya Sándor

iskolavezető, oktató

 

 

Könnyedén a forgalomban, már az elején? Igen, az automata váltós tanfolyamon!

likedriveUncategorizedLeave a Comment

Van egy új tanítványom, nevezzük Julinak. Juli fiatal, talpraesett nő, akinek sürgősen jogosítványra volt szüksége, a munkája miatt. Gyorsan elvégezte a tanfolyamunk elméleti részét, és hogy minél hamarabb letehesse a forgalmi vizsgát is, az automata váltós, hibrid Toyota Priusunkon kezdett vezetni.

Az első órán az újpesti autóklubos tanpályán vezetgettünk, gyakoroltuk az elindulást-megállást. Nem kellett sokáig gyakorolnunk, Juli ugyanis bő negyed óra alatt finoman tudta elindulásra vagy megállásra bírni a Priust.

Ezt a műveletet a hagyományos, manuális váltós autókkal bizony jó sokáig kell gyakorolni, hogy ne fulladjon le, vagy ne rángasson a kocsi. Van, aki még a tanfolyam közepén is küszködik ezzel.  Az emelkedős indulásról megállásról nem is beszélve.

Az automatával azért könnyebb mindez, mert csak két pedált kell nyomogatni, pont mint a gyerekkorombeli pedálos Moszkvicsban, amire annyira vágytam akkoriban. Még az emelkedőn, lejtőn sem okoz gondot a megállás-elindulás, hiszen nem kell kézifékezni sem. Juli is pillanatok alatt belejött a szlalomozásba, emelkedőn-lejtőn elindulásba, megállásba.

Gyerekként izgalmas lehet a két pedálos vezetés, de felnőttként az ember nem hogy hamar megtanulja, de szinte már az első óra után rá is ún a gyakorlásra, annyira egyszerű az automata autón a vezetés.

Ezt én is láttam Julin, úgyhogy miután jól megdicsértem, milyen ügyesen halad, mondtam neki, hogy hamarosan már a forgalomban fogunk gyakorolni.

Nem mondom, hogy osztatlan siker aratott a bejelentésem, de én bízom benne, és amúgy is mindig kell egy kis kihívás, nem?

Következő cikkemben folytatom Juli vezetési tanfolyamának történetét. Drukkoljatok neki, és kövessétek a történeté, itt, a blogon!prius_elol

Bulya Sándor

iskolavezető, oktató

 

Automata váltós jogosítvány: számtalan előny!

likedriveUncategorizedLeave a Comment

Tudtad, hogy automata váltós autóval sokkal hamarabb megtanulhatsz vezetni? Nem kell a kuplung-sebességváltó kezelést megtanulod, márpedig a gyakorlati órák jó részét erre szoktuk fordítani.
A kötelező gyakorlati óraszám természetesen az automata váltós autók esetében is 30 óra, de igazán nem mindegy, hogy ezt a 30 órát azzal töltöd, hogy megpróbálod összehangolni a kéz- és lábmozgásodat, vagy pedig a forgalomra koncentrálhatsz.

prius_elol

Automata váltós jogosítvány a LikeDrive.hu autósiskolánál

Az autós közlekedést ugyanis időbe telik megszokni. Más ritmusban, más sebességgel, már térben mozogsz, mint addig megszoktad, hiszen az úttesten máshogy kell tájékozódni, és más impulzusok érnek.
 
Képzeld csak el, mennyivel hamarabb beleszoksz, ha mindeközben nem kell a sebességváltásra összpontosítanod. Persze, ez sem okoz mindenkinek problémát, hiszen mint mindenben, ebben is különbözőek vagyunk. Előfordul azonban, hogy sokszor a legjobban izguló tanulóból lesz a legjobb sofőr, pont azért, mert lelkiismeretesen gyakorol, hogy magabiztosabb legyen.
Annak, aki fél a vezetéstől vagy gyengébb a mozgáskoordinációja, esetleg nehezebben összpontosít – akár szorongás, akár figyelemzavar miatt, nagyon nagy segítség az automata váltós autó és természetesen az automata váltós tanfolyam.
 
Az így megszerzett jogsi automata váltós autóra érvényes, de iskolánknál bármikor vehetsz kiegészítő órát a váltó kezelésének megtanulásához, és leteheted a klasszikus váltós jogsit egy plusz forgalmi vizsgán. Rutinos automata váltós vezetőként ez már nem fog gondot okozni, és addig is élvezheted az autóvezetés előnyeit.
 
Jelentkezz most, és gyere, tanulj hybrid automata Toyota Priusunkon vezetni!